fbpx

Diana Sîrboiu

Diana Sirboiu Beauty marketing diana sirboiu claudia marketing

Bine te-am găsit la seria mea de episoade intitulată „AȘA NU”! Acest proiect a luat naștere din experiențele mele din industria beauty, din salon, dar și din viața personală. Am decis să împărtășesc aceste experiențe pentru a arăta că realitatea din spatele scenei nu este întotdeauna la fel de roz precum o crede toată lumea. Fiecare episod reprezintă o lecție învățată, un șut în fund, un pas înainte, o poveste care mă determină să privesc industria și viața într-un mod diferit.

Episodul 1: „Eu vreau să investesc puțin și să fac bani mulți” – conceptul iluzoriu al investițiilor minime și câștigurilor imense în industria frumuseții

Episodul 2: „Vreau un abonament de 10 ședințe la masaj anticelulitic dar să le facem în 10 zile că apoi vreau să plec la mare” – clienta dornică de rezultate rapide

Episodul 3: „Vreau și eu doar 3 ședințe de epilare definitivă, sigur nu mai crește”– clienta și așteptările nerealiste

Episodul 4: „Zi-mi preț și durată curs, restul nu contează” – impactul negativ al concentrării doar asupra costurilor

Episodul 5: „Nu contează pe cine angajăm în salon, să-și facă doar treaba” – importanța echipei

Episodul 6: „Ești femeie rea și din cauza asta ești singură în salon” – stereotipurile

Episodul 7: „Mi-am făcut și eu un tratament cu plasma pen, nu știu ce e, dar mi-am făcut” importanța informării corecte înainte de a încerca noi tratamente și proceduri

Episodul 8: „Știu că am stabilit că ne vedem în 1 oră, dar te anunț acum că nu mai pot” – respectul între clienți și specialiști.

Această serie de episoade este o explorare sinceră a experiențelor și lecțiilor învățate din industria în care lucrez, dar și din viața personală.

 

𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝 𝟏: Eu vreau să investesc puțin și să fac bani mulți * inspirat din fapte reale
Îmi place când primesc apeluri de la persoane care vor să se înscrie la cursurile pe care eu le susțin pentru că au auzit de la foste cursante că sunt ce trebuie  – nu că mă laud, dar mă laud

– Bună, am văzut că faci cursuri dar nu știu ce să aleg, ce îmi recomanzi? terapii corporale, faciale sau sprâncene? Merg bine toate…dar aș vrea să știu ție care dintre cele 3 îți aduce cei mai multi bani? Eu vreau să investesc puțin și să fac bani mulți.

Știți acel meme… „nimeni: nimic” ?  și credeți-mă, se întâmplă des.

În astfel de cazuri răspunsul e unul singur și clar: nu am cum să te ajut, n-am lansat curs personalizat „cum să faci bani din nimic”. Banii nu se fac așa, mulți au impresia că bați din palme și gata, ai cash pe preș  . Mă gândesc doar la câtă investiție trebuie în #educație, în obiectele pe care le folosești la muncă, aparate, produse.
Pentru mine e deranjant când vin fetele la mine și-mi spun că vor dintr-o dată tot, dar ele nu încep de la 0: ele vor să facă laminare sprâncene dar nu știu să penseze…

De aceea cursurile pe care le fac sunt gândite de la 0, cu informații 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝐀 𝐥𝐚 𝐙. Eu nu fac cursuri pe bandă rulantă, pentru mine este important să stau să discut cu cursantele, să le înteleg nevoile.

Ține minte: oricine are capacitatea necesară de a deveni o persoană de #succes, 𝐞 𝐨𝐤 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐢 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝟎, este necesar să treci prin toate etapele.

 

𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝 𝟐: Vreau un abonament de 10 ședințe dar să le facem în 10 zile că plec la mare * inspirat din fapte reale

Eu înțeleg toate clientele care vor rezultate vizibile de… 𝐢𝐞𝐫𝐢, dacă se poate. Și eu îmi doream asta – o să postez poze de before&after ca să înțelegeți mai bine la ce mă refer, chiar sunt curioasă dacă mă recunoașteți.

Dragele mele cliente, chiar dacă îmi doresc nu am cum să vă elimin #celulita în 10 zile ca să mergeți liniștite la mare. Corpul are nevoie de o perioadă de timp să accepte procedura, pielea trebuie să respire și mai mult decât atât pentru fiecare persoană funcționează diferit.

Probabil că mai vedeți în online astfel de reclame: „fără celulită în 10 zile” – nu sunt adevărate, sau dacă chiar le faci, exact atât o să și țină..de 10 zile, apoi pielea revine la normal.

Toate procesele de acest gen necesită întreținere constantă, 𝐝𝐨𝐚𝐫 𝐜-𝐨 𝐟𝐥𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐧𝐮 𝐬𝐞 𝐟𝐚𝐜𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐦𝐚̆𝐯𝐚𝐫𝐚̆.

 

𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝 𝟑: Vreau și eu doar 3 ședințe de epilare definitivă, sigur nu mai crește păr * inspirat din fapte reale 😂

Deci. Vai.

Nu o să rămâi fără păr dacă îți fac doar 3 ședințe. Este un mit.

În general, trebuie să faci în jur de 8-10 ședințe pe parcursul unui an întreg cu 1 ședință pe lună ca să se observe rezultate.

Cu toate acestea, nici nu se recomandă pentru toată lumea: pe parul blond de exemplu, nu are sens să faci epilare cu laser pentru că nu o să funcționeze cum ar trebui, mai bine rămâi la epilarea cu ceară.

Am văzut multe oferte, reclame agresive și fără sens – nu le mai băgați în seamă.

Înainte să începeți această călătorie cu epilare definitivă, specialistul la care mergeți ar trebui în mod normal să vă facă o #analiză specială care arată cum este structura firului de păr și conform acestor analize complexe se pregătește planul de atac.

Analiza este valabilă toată viața și pentru că multe dintre voi nu ați beneficiat de acest serviciu, am pregătit o surpriză pentru voi 🤭 🤫 revin mâine cu mai multe detalii, se lasă cu gratuități!

 

𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝 𝟒: Zi-mi preț și durată curs, restul nu contează* inspirat din fapte reale 😂

Păi…eu așa îmi organizez timpul astfel încât să discutăm despre nevoile pe care le ai și cum putem personaliza cursul să fie cât mai bine pentru tine, iar pentru tine nu contează?

Primesc astfel de mesaje mereu și cu greu mă abțin să nu răspund „mă zăpăcești de cap”.

La cursuri și în salon eu 𝐧𝐮 𝐦𝐚̆ 𝐠𝐫𝐚̆𝐛𝐞𝐬𝐜, îți pun mereu întrebări să-mi dau seama ce îți place și ce nevoi ai. Construim de la început o relație personală și de încredere, astfel încât tu să te simți în largul tău și îți ofer suficient timp să îmi povestești tu despre tine, iar eu la sfârșit trag concluziile.

Sunt transparentă și îți spun din start dacă ceea ce vrei tu ne se poate, dar îți și explic de ce și îți prezint și alte soluții.

#DianaSîrboiu #beautyIndustry #salon #infrumusetare #AșaNu

 

𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝 𝟓: Nu contează pe cine angajăm în salon, să-și facă doar treaba* inspirat din fapte reale

Ba contează, pentru că 𝐢𝐧𝐟𝐥𝐮𝐞𝐧𝐭̦𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐚𝐜𝐭𝐢𝐯𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐬𝐚𝐥𝐨𝐧𝐮𝐥𝐮𝐢. Și aici o să povestesc de ce împreună cu soțul meu Florin Sirboiu avem mereu clienți la salon: oferim servicii de calitate, pe lângă serviciile de calitate oferim și sfaturi, recomandări #gratuite, le oferim clienților o experiență și suntem profesioniști.

Noi suntem 100% siguri că oferim ce am scris mai sus! Însă în momentul în care avem și alte persoane angajate în salon trebuie să ne asigurăm că fac și ei același lucru: sunt pe aceeași lungime de unde cu noi, împărtășim aceleași valori (să respecte clienții la fel de mult cât îi respectăm și noi), sunt conştienţi de aşteptările pe care le implică postul lor, respectă regulile pe care le avem în salon și, din punct de vedere profesional, sunt la un anumit standard pe care noi îl impunem la salon.

Pentru noi este important să avem în salon oameni care lucrează cu #sufletul, pentru ca noi așa suntem. Iubim munca pe care o facem și asta se vede, petrecem mai mult timp la salon decât acasă!

Există momente când pleacă angajați din salon pentru că s-a observat de la o poștă „nepotrivirea de caracter” și e perfect #normal, vreau să lucrăm împreună de drag, 𝐝𝐫𝐚𝐠𝐨𝐬𝐭𝐞 𝐜𝐮 𝐟𝐨𝐫𝐭̦𝐚 𝐧𝐮 𝐬𝐞 𝐩𝐨𝐚𝐭𝐞!

 

𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝 6: Ești femeie rea și din cauza asta ești singură în salon* inspirat din fapte reale

Din multe lucruri pe care mi le-am auzit din stanga si dreapta, 90% sunt lucruri bune (că sunt muncitoare, plină de viață, sunt punctuală) iar 10% „ie jale”.

DISCLAIMER: nu caut ceartă, nu trebuie să se atace nimeni..vreau doar să-mi spun OFF-urile cu care mă confrunt..și știu SIGUR că și alți antreprenori din industria #beauty se confruntă cu angajați neserioși și nu prea am văzut nimic pe social media despre asta.
Nu am degete la mâini să număr câte persoane mi s-au plâns despre aceași problemă pe care o ridic și eu aici…chiar și foste cursante.
Vă provoc și pe voi să mai discutați și despre probleme și să ne sfătuim, că suntem împreună toți într-o comunitate.

Așadar, lumea trebuie să înteleagă diferența dintre profesionalism și răutate. Da, cer oamenilor din jurul meu să mă respecte și să respecte clienții care intră în salon…asta nu mă face o persoană rea.

Pentru mine profesionalism înseamnă promisiuni respectate, servicii de calitate, asumarea responsabilităților, muncă asiduă și răbdare. Vreau să știți CLAR de la mine că nu e ușor nici pentru mine să renunț la angajați, mai ales în cei în care am investit #TIMP, că de bani v-am mai povestit eu că nu mă frapează.
Mai mult decât atât, nu renunț la angajați degeaba, există mereu probleme precum:
– Probleme de performanță. E normal, mai ales la început de drum, dar dacă sunt alături de angajat la fiecare pas, îi ofer sprijin nonstop iar după un an de zile, angajatul nici măcar nu încearcă să evolueze..ce facem? Muncesc eu pentru amândoi și mai și plătesc angajatul? S-a întâlnit hoțul cu prostul?

– Cerințe repetate constant. Înteleg că uiti să faci un lucru 1 dată, îl uiți a 2-a oară…dar când repet cerințele constant și văd că nu întâmplă niciodată …înseamnă că vorbesc degeaba și mă chinui degeaba.

– Întârzieri
– Încalcarea regulilor
– Drame de genul „nu pot să vin în weekend la lucru că sunt bolnavă..” dar eu mă întâlesc cu bolnava la petrecere
– …și pretenții pentru nimic

SINCER, prefer să lucrez singură decât să plătesc taxe pentru alte persoane care nici macar nu se chinuie să ajungă la timp la muncă, să își facă treaba și să respecte câteva reguli.

Din experiența cu oamenii de până acum, mi-am dat seama că prostia şi răutatea merg de obicei mână în mână, din păcate.

Am zis că nu doar ne plângem, discutăm și posibile soluții. Pentru mine soluția este ca de acum în colo să țin cont de câteva lucruri importante:
să urmăresc de la început semnele, e ușor să-ti dai seama cine își dorește să crească și cine e acolo doar ca să nu stea degeaba acasă să consume curent.
să îmi ascult primul instinct, altfel poate să afecteze munca mea și să deranjeze clienții.
un angajat rar se îmbunățăște singur, de asta trebuie să fim aproape mereu să încurajăm angajatul
să monitorizare progresul, iar dacă chiar nu există îmbunătățiri, ne despărțim.

 

𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝 7: Mi-am făcut și eu un tratament cu plasma pen, nu stiu ce e, dar mi-am făcut* inspirat din fapte reale .

Și aici îmi pare rău să vă spun, dar nu clienta este de vină. Clienta vrea clipe de relaxare, deconectare și să se facă frumoasă. E datoria profesionistului să explice fiecare tratament ce presupune, ce este, de ce se face și cel mai important, DACĂ E POTRIVIT pentru clientă.

Este esențial să ascultăm clientul: ce produse folosește, cum le folosește, plus că..pielea vorbește de la sine!
Trebuie să ne facem timp să ascultăm.

Ca specialist estetician este important să întelegi că ai trecut prin cursuri ca să înțelegi cum funcționează toate aparatele, clientele vor doar să se bucure de rezultate și prea putin sunt curioase de cum funcționează tehnic, în schimb ar trebui să vorbești cu ea ce își dorește pentru a putea recomanda ceva pentru nevoile ei.
Nu mai faceți recomandări ca să faceți #bani, că nu mai e la modă de mult.

Dacă ești pe același film cu mine și vrei să fii mereu la curent cu ce e nou în industrie, să primești sfaturi legate de produse, aparatură și perfecționare…eu te aștept la cursul 𝐓𝐄𝐑𝐀𝐏𝐈𝐈 𝐅𝐀𝐂𝐈𝐀𝐋𝐄 care o să îți placă la nebunie și îți va aduce venituri suplimentare!

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟏 – Teorie + terapii faciale + scheme de tratament. Dacă sunteți hai-hui cum îmi place mie, știți că partea de teorie se poate realiza și în online. Și pentru că îmi sunteți maaaxim de dragi, 𝐁𝐎𝐍𝐔𝐒 – 𝐓𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐢 𝐀𝐧𝐭𝐢𝐚𝐠𝐢𝐧𝐠

𝐙𝐢𝐮𝐚 𝟐 – Practică – punem în aplicare ce am discutat la curs.

Microdermabraziune, Terapia cu ultrasunete, Tratament Express 30 minute, Mezoterapia virtuală, Tratament acnee, Tratament cuperoză, Tratament ten gras, Radiofrecvență, Vacuum facial pentru lifting, Tratament Lifting, Tratament Spa, Tratament Luxury, Microneedling/Dermapen/Mezopen.

Ce aparatură există pe piață și cum se face diferența dintre un aparat ieftin și unul scump. Dacă cursanta are deja un aparat, îl discutăm și pe acela. Aparatele pe care le recomand sunt cele pe care le folosesc eu, dar o să vă povestesc și ce aparate nu recomand și nu merită o investiție.

Ne axăm pe: combina cosmetică clasic, microdermabraziune, ultrasunete, mezoterapie virtuală, radiofrecvență, endermologic, vacuum facial, oxigen hiperbaric

Daaar, discutăm și tratamentele faciale pe care le folosește deja cursanta în salon.

Dezvoltăm împreună scheme de tratament în funcție de vârsta și problemele cu care se confruntă fiecare tipologie: acnee, milia, pete, flaciditate, riduri, bărbie lungă, pungi sub ochi.

 

𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝 𝟖: Știu că am stabilit că ne vedem în 1 oră, dar te anunț acum că nu mai pot. Inspirat din fapte reale.

Bine ați venit la emisiunea noastră, după blocuri  că exact ca în ghetou mă simt câteodată la câte prostii pățesc.
Episodul de astăzi este despre un subiect de multe ori ocolit, respectul

Aveam stabilită o întâlnire zilele acestea, o întâlnire pentru care eu m-am luptat să îmi fac liber pentru că așa mi se pare normal și respectuos să poți avea o conversație normala, în liniște. Aparent doar pentru mine e normal.

Înainte cu puțin timp să înceapă întâlnirea, am fost sunată și anunțată „mutăm pe altă zi”. După ce că m-am dat peste cap să fac să fie bine, să mut programări, să renunț la lucruri personale, tu mă anunți cu 30 minute înainte?

Voiam să zic că nu e ca la piață, că te duci când vrei. NICI LA PIAȚĂ nu e deschis când vrei tu.
Toți avem propriul program pe care trebuie să-l respectăm.
Toți muncim.
Când o să întelegeți asta?

Hai să vedem și soluții, că am zis că nu doar ne plângem.
𝐀𝐭𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐞, 𝐮𝐫𝐦𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐬𝐟𝐚𝐭𝐮𝐫𝐢 𝐯𝐚𝐥𝐚𝐛𝐢𝐥𝐞 𝐬̦𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐨𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐜𝐮 𝐜𝐥𝐢𝐞𝐧𝐭̦𝐢 𝐝𝐢𝐟𝐢𝐜𝐢𝐥𝐢 𝐝𝐚𝐫 𝐬̦𝐢 𝐜𝐮 𝐜𝐨𝐥𝐚𝐛𝐨𝐫𝐚𝐭𝐨𝐫𝐢.
Înainte să dați cu Dumnezei cum fac eu acum, încercați să comunicați rațional, să înțelegeți persoana cealaltă și dacă nu merge nici cu frumosul, mai bine spuneți la revedere.
Da, este dificil dacă persoana respectivă este un colaborator care îți aduce bani, sau un client care îți aduce bani. Dar până la urmă e vorba de muncă și timp prețios. În calitate de administrator, manager, cum te numești tu, este privilegiul tău să-ți alegi oamenii cu care lucrezi. PUNCT.

Eu am un moto la care țin foarte mult și care îmi ghidează de mult pașii pe care-i fac în viață: respectă-i pe ceilalți indiferent de nivelul la care sunt sau de nivelul la care te afli. Atunci când oferi respect, primești respect.

Te încurajez să-ți exprimi părerea, indiferent dacă este bună sau rea, deoarece aceasta este întotdeauna binevenită. Dacă ai ajuns la sfârșitul articolului, te invit să îmi lași un comentariu despre episodul cu care te-ai identificat sau despre cel care te-a intrigat cel mai mult 😂.

Postează un comentariu

Diana Sirboiu

Diana Sirboiu, cosmetician si trainer formator din Bucuresti, cu experienta de 15 ani in domeniul frumusetii!